مقدمه کتاب نقطه عطف: خط مشی گذاری در عصر هوش مصنوعی نویسندگان آلن و وست سال 2020 موسسه بروکینگز
بسم الله الرحمن الرحیم
آنچه که در مجموعه دانش نامه وب سایت بنی اسد مطالعه می کنید ترجمه کتاب نقطه عطف: سیاست گذاری در عصر هوش مصنوعی است که در سال 2020 از سوی وست و آلن نگارش شده است و موسسه معروف بروکینگز آن را به چاپ رسانده است.
DARRELL M. WEST, JOHN R. ALLEN(2020), TURNING POINT: Policymaking in the Era of Artificial Intelligence, BROOKINGS INSTITUTION PRESS, Washington, D.C.
ترجمه این کتاب بزودی در سایت انتشارات مدیران هزاره برای خرید و دانلود در دسترس خواهد بود. اما در این مجموعه نوشته های سایت به ترتیب و فصل به فصل محتوای ترجمه شده کتاب در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
خوانندگان محترم به این مهم توجه داشته باشند که این محتواها ترجمه هست و محتواهای بیان شده نظر اینجانب بنی اسد نیست
راهنمای مطالعه
- مقدمه
- فصل اول: هوش مصنوعی چیست؟
- فصل دوم: هوش مصنوعی در بهداشت و درمان و مراقبت های پزشکی
- فصل سوم: هوش مصنوعی در آموزش
- فصل چهارم: هوش مصنوعی در حمل و نقل
- فصل پنجم: هوش مصنوعی در تجارت الکترونیکی
- فصل ششم: هوش مصنوعی در صنایع دفاعی
- فصل هفتم: واکنش منفی به فناوری های نوظهور (techlash)
- فصل هشتم: جنبه های اخلاقی هوش مصنوعی
- فصل نهم: ایجاد هوش مصنوعی مسئولیت پذیر
مقدمه
از سوی مرکز تحقیقات پِو (Pew Research Center) از یک گروه از فناوران پرسیده شد که آیا هوش مصنوعی (artificial intelligence (AI)) افراد را توانمند کرده و باعث ارتقای ظرفیت های انسانی می شود. پاسخ شصت و سه درصد از این کارشناسان مثبت بود و اعلام کردند که وضعیت اکثر مردم از این بهتر خواهد شد. همانطور که در ادامه اشاره می شود، بسیاری از چشماندازهای روشن درباره هوش مصنوعی، آیندهای بهتر از لحاظ سلامت، رفاه گستردهتر، و دسترسی بهتر به اطلاعات را پیشبینی کردهاند:
اریک برینیولفسون (ERIK BRYNJOLFSSON)، مدیر برنامه اقتصاد دیجیتال دانشگاه فناوری ماساچوست (MIT): «ما میتوانیم فقر جهانی را تقریباً از بین ببریم، بیماریها را به شدت کاهش دهیم و آموزش بهتری را به تقریباً هر فردی در سیاره زمین بدهیم.»
لئونارد کلاینراک (LEONARD KLEINROCK)، عضو تالار مشاهیر اینترنت: «همزمان با بهبود هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، شاهد تعاملات شخصیسازی شده بسیار دقیق بین انسانها و نیازهای بهداشتیشان خواهیم بود.»
جان هیونز (JOHN HA)، مدیر اجرایی مؤسسه مهندسی برق و الکترونیک مهندسان جهانی درباره اخلاق سیستمهای خودکار و هوشمند: «با استفاده از زنجیره بلوکی (بلاکچین) یا فناوریهای مشابه و پذیرش ایدهآلهای پیشرو نسبت به شهروندان و دادههای آنها… ما میتوانیم دموکراسی دیجیتالی واقعی را در عصر الگوریتمها رقم بزنیم.»
با این حال، علیرغم این خوشبینی عمومی، تعدادی از متفکران برجسته نیز نسبت به این سناریوهای رویایی شک و تردیدهایی داشتند. آنها نگران تمرکز ثروت، تعصب الگوریتمی و استبداد سیاسی بودند. این پیشبینیهای نگرانکننده را ملاحظه کنید:
اریک برینیولفسون (ERIK BRYNJOLFSSON)از دانشگاه MIT: هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، میتوانند برای تمرکز بیشتر ثروت و قدرت استفاده شوند، که باعث میشود بسیاری از افراد عقب بمانند
اندرو مکلافلین (ANDREW MCLAUGHLIN)، مدیر اجرایی مرکز تفکر نوآورانه دانشگاه ییل: «[این] تبعیض پنهان و مجازات خودسرانه افراد در زمینههایی مانند بیمه، جستجوی کار و ارزیابی عملکرد را فراهم میکند.
دانا بوید (DANAH BOYD)، پژوهشگر اصلی مایکروسافت و رئیس مؤسسه تحقیقاتی داده و جامعه: «سوءاستفادههایی از قدرت وجود خواهد داشت که شامل هوش مصنوعی میشود.
ناتانیل بورنشتین (NATHANIEL BORENSTEIN)، دانشمند ارشد در Mimecast : من جهانی را پیشبینی میکنم که در آن فناوری اطلاعات و به اصطلاح هوش مصنوعی، مجموعهای همیشه در حال افزایش از مزایای جزئی را تولید میکنند، در حالی که همزمان به انسانیت و حریم خصوصی آسیب میزنند و اشکال استبدادی حکومت را حمایت میکنند
سونیا کتیال (SONIA KATYAL)، مدیر مشترک مرکز قانون و فناوری برکلی: «سوالاتی در مورد حریم خصوصی، بیان، حق تجمع و ساختار فناوری شخصیت در این زمینه جدید هوش مصنوعی دوباره ظاهر میشوند
مارینا گوربیس (MARINA GORBIS)، مدیر اجرایی موسسه برای آینده: «[هوش مصنوعی] احتمالا باعث ایجاد نابرابریهای اقتصادی بیشتری خواهد شد.»
ایمی وب (AMY WEBB)، بنیانگذار موسسه فناوری آینده امروز: «ساختارهای تأمین اجتماعی کنونی که در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان مستقر هستند، برای گذار ما به سمت هوش مصنوعی طراحی نشدهاند.
تاد هال (THAD HALL)، همکار نویسنده کتاب سیاست برای یک جامعه آمریکایی متصل: « با ظهور هوش مصنوعی، انتظار میرود ویدیوها، صداها و رسانههای مشابه جعلی به شدت افزایش یابند و جهانی ایجاد کنند که در آن تشخیص «واقعیت» دشوار باشد.
این فهرست نگرانیها نشان میدهد که ما در لحظهای تعیینکننده در تاریخ بشریت قرار داریم. بر اساس ارزیابیهای این کارشناسان، بحثهای فعالی در مورد اینکه آیا جهان دیجیتالی در حال ظهور به بهشتی از سلامت خوب و رفاه گسترده منجر میشود یا به دنیایی دیستوپیایی (dystopian world) از نظارت بیمحدود، نابرابری درآمد و تعصب گسترده، وجود دارد. در سال 2020 از سوی Edelman Trust Barometer یک نظرسنجی آنلاین از بیش از 34000 بزرگسال از سراسر جهان انجام شدغ نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که 61 درصد از بزرگسالان معتقدند که «سرعت تغییرات در فناوری بیش از حد سریع است» و 66 درصد نگران هستند که «فناوری باعث می شود فهم اینکه مردم آنچه را می بیننند و یا می شوند واقعی یا جعلی است غیرممکن باشد» به عبارت دیگر توسعه فناوری مردم را در تشخیص واقعیت ها از جعل ها با مشکل مواجه می کند.
اضطراب در میان کارشناسان و عموم مردم مهم است زیرا هر دو گروه درک میکنند که ما در آستانه استقرارهای متعدد هوش مصنوعی هستیم و بشریت با انتخابهایی روبرو خواهد شد که هیچ موج قبلی از فناوری آن را مطالبه نکرده است. وسایل نقلیه خودران مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر آزمایش میشوند؛ دانشآموزان از طریق الگوریتمهای هوش مصنوعی به مدارس چارتر ( مدارسی که بودجه آنها از بودجه عمومی تأمین می شود اما به صورت مستقل عمل می کنند) اختصاص داده میشوند؛ شرکتها از هوش مصنوعی در سایتهای تجارت الکترونیک خود برای توصیه محصول استفاده میکنند؛ سلامت انسان ها از طریق تحلیل دادهها و هوش مصنوعی ارزیابی میشود؛ و جنگافزارها در حال گنجاندن تسلیحات خودکار (autonomous weapons) در دفاع ملی هستند.
در این کتاب، ما استفاده از هوش مصنوعی و فناوریهای نوظهور را در حوزههای بهداشت و درمان، آموزش، حمل و نقل، تجارت الکترونیک، و دفاع ملی بررسی میکنیم. ما به این موضوعات میپردازیم زیرا هر یک از این حوزهها بخش مهمی را نمایندگی میکند که هوش مصنوعی در آستانه تغییر نحوه عملکرد کسبوکارها، دولتها و مصرفکنندگان است. با استفاده از تعدادی از نمونههای مختلف، ما به این سوال ها پاسخ خواهیم داد که چگونه از فناوریهای نوظهور استفاده میشود؟
چه فرصتهایی ایجاد میشود؟
و چه ریسکهایی در حال ظهور است؟
تحلیل پیادهسازی هوش مصنوعی در حوزههای خاص برای درک کامل تأثیرات آن بر حکمرانی، جامعه و اخلاق حیاتی است. نمیتوان بدون بحث دقیق در مورد نحوه استقرار هوش مصنوعی، به سؤالات بزرگ در مورد سلامت دیجیتال، آموزش شخصیسازی شده، وسایل نقلیه خودران، تجارت الکترونیک، و دفاع ملی پاسخ داد. ما معتقدیم مقررات و سیاستها در تعیین آینده هوش مصنوعی حیاتی خواهند بود، همچنین تصمیمات شرکتها، قوانین مسئولیت حقوقی و احساسات مصرفکنندگان.
علاوه بر این، ما تأثیر هوش مصنوعی بر ملاحظات ژئوپولیتیک گستردهتر در جهانی که با چالشهایی مانند همهگیریها، نابرابری درآمد و تغییرات آب و هوایی دست به گریبان است، تجزیه و تحلیل میکنیم. روابط بینالملل به سرعت در حال تغییر است و تعدادی از کشورها در قابلیتهای فناوری خود پیشرفت شگرفی داشتهاند. برای مثال، انتظار میرود چین تا سال 2050 به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل شود و رهبر جهانی در هوش مصنوعی باشد. این کشور سرمایهگذاری قابل توجهی در تجارت و دفاع مرتبط با هوش مصنوعی انجام میدهد. همچنین توسعههای مهمی در هوش مصنوعی در فرانسه، آلمان، بریتانیا، روسیه، هند، رژیم صهیونیستی و جاهای دیگر وجود دارد که بر چگونگی گسترش هوش مصنوعی تأثیر خواهد گذاشت.
برای پیشنمایش استدلال مان، فکر نمیکنیم که فناوریها به خودی خود آرمانشهر یا دیستوپیا را پیشبینی کنند، اما مردم با انتخابهایی که در دوره آینده انجام میدهند، آینده را کنترل خواهند کرد. انسانها به شیوههای پیچیدهای با فناوری دیجیتال تعامل خواهند داشت و تحلیلگران نمیتوانند نگرانیهای گستردهتر در مورد ایمنی انسانی، حریم خصوصی فردی، امنیت ملی و رفاه جامعه را بدون ارزیابی ویژگیهای خاص هوش مصنوعی حل کنند. هر طور که هوش مصنوعی رقم بخورد، پرده نتیجهگیری محصول تصمیمات سیاستی و عملیاتی است که در چند سال آینده اتخاذ خواهد شد.
محدود کردن احتمال وقوع یک دیستوپیای ناخواسته یا تصادفی که میتواند از انتخابهای غیرمناسب برخاسته باشد، مهم است.
فصل اول: هوش مصنوعی چیست؟
فصل 1، هوش مصنوعی را تعریف میکند و نمونههایی از نحوه استفاده آن را ارائه میدهد. این کتاب استدلال میکند که هوش مصنوعی یک فناوری چندوجهی است که توانایی تجزیه و تحلیل، یادگیری و سازگاری با شرایط در حال تغییر را دارد. بنابراین، قدرت بسیار زیادی دارد تا نحوه تصمیمگیری مردم و شیوه عملکرد سازمانها را تغییر دهد. دلیل اینکه هوش مصنوعی امروزه به شدت رایج شده است، پیشرفتهایی است که در قدرت محاسباتی در دو دهه گذشته اتفاق افتاده و توانایی تجزیه و تحلیل مجموعههای دادههای بزرگ و توسعه الگوریتمهای پیچیدهای که بر این بینشها عمل میکنند، بهبود یافته است. ترکیبی از یادگیری ماشین و تحلیل دادهها، هوش مصنوعی را به ابزاری تبدیل می کند که قادر به تفسیر اطلاعات در زمان واقعی است و به انسانها کمک میکند تا تصمیمات آگاهانهتری بگیرند. در فکر کردن به استقرار هوش مصنوعی، هدف ما باید استفاده از آن برای پیشرفت بشریت باشد در حالی که باید پیامدهای منفی حکمرانی، اخلاقی، حقوقی و ژئوپولیتیکی آن را به حداقل رساند. از آنجا که هوش مصنوعی بدون ارزش نیست، باید مراقب باشیم که تحلیل دادهها منجر به نتایج ناعادلانه برای بخشهایی از جمعیت نشود.
فصل دوم: هوش مصنوعی در بهداشت و درمان و مراقبت های پزشکی
فصل 2 به بررسی اعتماد رو به رشد به هوش مصنوعی در حوزه بهداشت و درمان میپردازد. الگوریتمها به ارائهدهندگان خدمات در تشخیص بیماریها، درمان بیماریها، بهبود آزمایشهای بالینی، شناسایی داروهای جدید و تشخیص تقلب مالی کمک میکنند. اینها ویژگیهای بسیار مهمی هستند، به ویژه در زمانی که ویروس کرونا آسیبهای جدی به سلامتی و اقتصاد وارد کرده است. هوش مصنوعی در ترکیب با دستگاههای پوشیدنی، ابزارهای نظارت از راه دور، تحلیل دادهها و یادگیری ماشین، ابزارهای جدیدی را به عرصه پزشکی میآورد. از طریق پردازش زبان طبیعی، ممکن است هزاران مقاله علمی برای بینشهایی که میتواند منجر به داروهای جدید، درمانهای پزشکی یا فرآیندهای بالینی شود، تجزیه و تحلیل شوند. این میتواند کشف دارو را تسریع کرده و درمان تعداد زیادی از بیماران را بهبود بخشد. با این حال، الگوریتمهای پزشکی نیز تعدادی از تعصبات احتمالی را بر اساس نژاد، جنسیت، سن، درآمد و جغرافیا در بهداشت و درمان معرفی میکنند. به همین دلایل، مهم است که سیاستها و رویهها تعصبات مبتنی بر دادههای ناقص یا گمراهکننده را محدود کنند.
فصل سوم: هوش مصنوعی در آموزش
فصل 3 راههایی را پیشنهاد میدهد که هوش مصنوعی میتواند در تصمیمگیریهای ثبت نام مدرسه، شخصیسازی و ارزیابی یادگیری، کمک به معلمان، رسیدگی به دانشآموزان در معرض خطر و محافظت در برابر خشونت مدرسه کمک کند. با این حال، برای انجام این کارها، لازم است دسترسی به منابع الکترونیکی بهبود یابد، آگاهی فنی بیشتری ترویج شود، اطمینان حاصل شود که الگوریتمها، نابرابریهای اجتماعی را تقویت نمیکنند و استفاده بهتری از بسترهای یادگیری دیجیتال صورت گیرد. رقابتپذیری بینالمللی و امنیت ملی به داشتن یک سیستم آموزشی عادلانه، جامع و با نگرش رو به جلو وابسته است. بدون دسترسی گسترده به اینترنت پرسرعت، فناوریهای پیشرفته میتوانند نابرابری را افزایش دهند و اطلاعات «دارندگان» و “ندارندگان” را ایجاد کنند. بنابراین حیاتی است که همه به منابع دیجیتال دسترسی داشته باشند تا بخشهای مهمی از جامعه عقب نمانند.
فصل چهارم: هوش مصنوعی در حمل و نقل
فصل 4 به بررسی هوش مصنوعی در حمل و نقل از طریق استفاده از تحلیل دادههای پیشرفته در وسایل نقلیه خودران میپردازد. پیشرفتها در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به کامپیوترهای آنبورد (onboard computers) متصل به سکوهای ابری امکان میدهد تا دادهها را بلافاصله و به صورت مستقل تجمیع کرده و خودروها، کامیونها، اتوبوسها، هواپیماها و قطارها را توانمند سازند. در سالهای آینده، وسایل نقلیه خودران راهنمایی شده توسط هوش مصنوعی به جادهها وارد شده و حمل و نقل را در شهرهای بزرگ سراسر جهان تحت تأثیر قرار خواهند داد. وسایل نقلیه متصل احتمالاً ایمنی بزرگراهها را بهبود بخشیده، ترافیک را کاهش داده و آلودگی هوا و انتشار کربن را کاهش میدهند، اما طراحان باید زیرساختهای ضعیف، موانع سیاستی و قانونی، چالشهای امنیت سایبری، نگرانیهای حریم خصوصی و تردیدهای عمومی در مورد ایمنی وسایل نقلیه خودران را پشت سر بگذارند. همانطور که جامعه این گذار به دنیای وسایل نقلیه خودران در دهههای آینده را ناوبری میکند، پیامدهایی برای رانندگان، تولیدکنندگان خودرو، شرکتهای بیمه و سیاستگذاران حمل و نقل وجود خواهد داشت. رانندگان و بیمهگران به ویژه با یک وضعیت پیچیده روبرو خواهند شد زیرا احتمالاً تصادفات کمتری رخ خواهد داد و در نتیجه بیمهها کم هزینهتر خواهند بود، اما اطلاعات بسیار بیشتری در مورد عملیات وسایل نقلیه از حسگرها و دوربینهای موجود در خودروها و کامیونها وجود خواهد داشت. در آن شرایط، تحلیل تصادفات بسیار کمتر به شهادت شاهدان و بیشتر به دادههای دیجیتال مربوط به وسایل نقلیه، نرمافزارها و اپراتورها وابسته خواهد بود.
فصل پنجم: هوش مصنوعی در تجارت الکترونیکی
فصل 5 پیشرفتها در هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، و تحلیل دادهها در تجارت الکترونیکی را بررسی میکند. با استناد به چندین مورد، ما بررسی میکنیم که چگونه تجارت الکترونیکی به ویژه به دلیل ویروس کرونا- در زمان نگارش کتاب- در حال شتاب گرفتن است. ما به رشد تجارت الکترونیکی و راههای غلبه بر موانع فعلی نگاه میکنیم. پیشرفت در زیرساخت دیجیتال، مکانیزمهای تحویل، قوانین منطقهبندی، سیاست مالیاتی، قیمتگذاری پویا، قوانین کار و مدیریت نقض دادهها برای ساخت یک سیستم تجارت الکترونیکی که برای کارفرمایان، کارکنان و جوامع کار کند، ضروری است.
فصل ششم: هوش مصنوعی در صنایع دفاعی
فصل 6 به دعوت برای نوآوری فناوری در دفاع ملی- با تمرکز بر ایالات متحده- میپردازد. برای ایالات متحده، تواناییهای امنیتی و دفاعی نیاز به سریعتر، هوشمندتر و بهتر یکپارچه شدن از طریق هوش مصنوعی دارند. به دلیل سرعت بالای تعارضات، کشورها به طور همزمان عملیاتهایی را در بسیاری از حوزههای جنگی انجام خواهند داد و دامنه سایبری به طور فزایندهای به حوزه تعیینکننده تعارض تبدیل خواهد شد. فرصتهای بزرگی برای استقرار ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد تا تصمیمگیری، سرعت و قابلیت انعطافپذیری را بهبود ببخشد و همچنین به مقابله با انواع تهدیدات رو به رشد بپردازد. همانند بسیاری از کاربردهای هوش مصنوعی، تغییرات سیاستی و عملیاتی لازم خواهد بود تا ادغام مناسب فناوریهای نوظهور را تسهیل کند و اطمینان حاصل کند که آنها ظرفیت رهبری و عملکرد نظامی را تقویت میکنند.
فصل هفتم: واکنش منفی به فناوری های نوظهور (techlash)
پس از بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در بسیاری از زمینهها، فصل 7 به واکنشهای عمومی به هوش مصنوعی، رباتیک و نرمافزار تشخیص چهره میپردازد. با استفاده از نظرسنجیهای ملی افکار عمومی، ما بررسی میکنیم که چگونه مردم به استقرارهای فناورانه واکنش نشان میدهند، فرصتهایی که میبینند و ترسهایی که دارند. در دوره تغییرات دیجیتالی، شاهد «تکلاش (techlash)» — یعنی واکنش منفی نسبت به فناوریهای نوظهور و بخش فناوری به طور کلی — هستیم. شرکتهای فناوری و سایر طرفداران باید ببینند چگونه میتوانند ترسهای انسانی در مورد فناوری را تسکین دهند، مسائل حریم خصوصی را مدیریت کنند و به نگرانیهای مردم به شکل مؤثری رسیدگی کنند.
فصل هشتم: جنبه های اخلاقی هوش مصنوعی
فصل 8 به بررسی جنبههای اخلاقی هوش مصنوعی میپردازد و چندین توصیه برای گنجاندن اخلاق در تصمیمگیریها ارائه میدهد. همانطور که جامعه به سمت دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی حرکت میکند، نگرانیهای مشروعی در مورد عدم شفافیت، پاسخگویی ضعیف، ناعادلانه بودن و احتمال تعصبات در ابزارهای خودکار و خودمختار وجود دارد. با وجود میلیونها خط کد در هر برنامه، دانستن ارزشهایی که در نرمافزار جای داده شده و چگونگی رسیدن الگوریتمها به تصمیمها دشوار است. کدنویسان شرکتها به طور فزایندهای به حاکمان دیجیتالی تبدیل میشوند که قوانین راه و شرایط خدمت را برای مصرفکنندگان تعیین میکنند. آنچه آنها به طور مستقیم یا غیرمستقیم تصمیم میگیرند، تأثیرات دوربردی برای افرادی که از محصولاتشان استفاده میکنند دارد. در این شرایط، مهم است که اخلاق هوش مصنوعی را در موارد «استفاده حساس» مانند عدالت کیفری، اجرای مرزی و نظارت دولتی تجزیه و تحلیل کنیم. برای حفاظت از ارزشهای انسانی، ما توصیه میکنیم اصول هوش مصنوعی مسئولانهای را بر اساس عدالت، شفافیت و ایمنی انسانی توسعه دهیم؛ اخلاقدانانی را استخدام کنیم، کدهای اخلاقی طراحی کنیم و هیئتهای بازبینی اخلاق هوش مصنوعی را توسعه دهیم؛ و همچنین نرمافزارهای مشخص شده و مسیرهای حسابرسی هوش مصنوعی داشته باشیم، برنامههای آموزشی هوش مصنوعی را الزامی کنیم و در موارد آسیب قابل تشخیص به مصرفکننده، وسیلهای برای جبران خسارت فراهم کنیم.
فصل نهم: ایجاد هوش مصنوعی مسئولیت پذیر
فصل 9 چندین پیشنهاد برای ساختن هوش مصنوعی و فناوریهای نوظهور مسئولانه ارائه میدهد. ما استدلال میکنیم که پیشرفت فناوری به اقدامات متعددی از جانب مدیران کسبوکار و رهبران سیاسی نیاز دارد:
- رویارویی با چالشهایهوش مصنوعیدر دوران همهگیریها و تغییرات بزرگ؛
- بهبود حکمرانی از طریق همکاری توزیع شده؛
- ایجاد اصول اخلاقی راهنما؛
- پذیرش قوانین افقی و عمودی؛
- تقویت نظارت از طریق ارزیابیهای تأثیرهوش مصنوعی؛
- بازگرداندن دفتر ارزیابی فناوری؛
- ایجاد هیئتهای مشاورهای از ذینفعان مرتبط برای آژانسهای فدرال؛
- تعریف مسئولیت شرکتها؛
- اجرای قوانین موجود؛
- بهبود دسترسی دیجیتال؛
- کاهش تعصبات الگوریتمی از طریق حسابرسیهای شخص ثالث؛
- فراتر رفتن از الزامات اطلاع و رضایت برای حفظ حریم خصوصی فردی؛
- استفاده از بیمه برای کاهش مواجهه با ریسکهایهوش مصنوعی؛
- تنوع بخشیدن به تصمیمگیری؛
- جریمه کردن سوء استفادههای بدخواهانه از فناوریهای جدید؛
- ایجاد یک ابر ملی تحقیقاتی؛
- توسعه یک استراتژی ملی داده؛
- رسیدگی به نابرابریهای جغرافیایی و آموزش نیروی کار؛ و
- اطمینان از نظارت انسانی بر فناوری.
یک نسخه اولیه از این ایدهها در مقاله مؤسسه بروکینگز در سال 2018 با عنوان «چگونه هوش مصنوعی جهان را دگرگون میکند» ارائه شد. در آن، ما به کاربردهای هوش مصنوعی در چندین زمینه و مسائل سیاستی، حقوقی و اخلاقی مرتبط با آنها پرداختیم. این کتاب همچنین بر پایه کار ما در زمینه هوش مصنوعی در تحلیل اخلاق، افکار عمومی و حمل و نقل، در میان سایر زمینهها، استوار است.
ما مایلیم از سازمانهایی که از ما برای ارائههای هوش مصنوعی در ایالات متحده و سراسر جهان دعوت کردند، تشکر کنیم. این گفتوگوهای جذاب با کارشناسان پیشرو به ما کمک کرد تا ایدههای خود را پالایش کنیم و توصیههای خود را آزمایش کنیم. کوین دسوزا، دیپایان گوش، فرانک رز، تام استفانیک و تام ویلر بازخوردهای ارزشمندی ارائه دادند و تعدادی پیشنهاد ارائه کردند که به بهبود کتاب کمک کرد. الکس انگلر، کریس مسروول و جان ویلاسنور گلسور اصطلاحات فنی را مرور کردند و به روشن کردن تعاریف این کتاب کمک کردند. ما همچنین مایلیم از تعدادی افراد برای کمک تحقیقاتیشان تشکر کنیم. کوئین بورنستاین، میکو فوجیتا، راج گامبیر، گریس گیلبرگ گدی، گابریل جکسون، آمریتا جایانتی، جک کارستن، جیکوب لاینبری، لیا نیومن، هیلاری شوب، جولیا اسلیز و کریستجان توماسون کمکهای ارزشمندی در این پروژه داشتند. جولیا اسلیز در نوشتن فصل بهداشت و درمان کمک کرد. کوری بروشاک و جیسو لی به طور قابل توجهی به فصل هوش مصنوعی در دفاع کمک کردند.
تشکر ویژه نیز متوجه ویلیام فینان و یلبا کوئین از مطبوعات مؤسسه بروکینگز برای مشاورهها و کمکهای مفیدشان در این پروژه است. کارلا هولسنبک ویرایش نسخه خطی را به خوبی انجام داد و سسیلیا گونزالس به توانایی کتاب را از طریق فرآیند تولید هدایت کرد. هیچ یک از افراد نامبرده در اینجا مسئول تحلیل یا تفسیرهای ارائه شده در این کتاب نیستند.
دیدگاهتان را بنویسید