باسمه تعالی درسی متفاوت و طرح درسی متفاوت! (‌ویرایش اول) این درس برای دانشجویان محترم ورودی ۹۶ معارف اسلامی و مدیریت بازرگانی در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷ برگزار می شود. در این کلاس تا جایی که امکان دارد بنا نداریم که همچون کلاس‌های درسی برخی از مفاهیم گفته شود و شما به عنوان بازرگانان […]

باسمه تعالی

درسی متفاوت و طرح درسی متفاوت! (‌ویرایش اول)

این درس برای دانشجویان محترم ورودی ۹۶ معارف اسلامی و مدیریت بازرگانی در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷ برگزار می شود.
در این کلاس تا جایی که امکان دارد بنا نداریم که همچون کلاس‌های درسی برخی از مفاهیم گفته شود و شما به عنوان بازرگانان آینده این مرز و بوم جزوه بردارید! بلکه هدف این است که این حوزه را لمس کنید و با شرکت‌ها و بزرگان این حوزه آشنا شوید، مسابقه برگزار کنید، فیلم ببینید و دهها مورد دیگر.

البته همانطور که ملاحظه خواهید کرد اجرای کامل این طرح درس در طول یک ترم ممکن نیست بلکه به بهره برداری از فضای مجازی و تقویت تعاملات درون گروهی با نگاه حداکثری ان شاءالله برگزار خواهد شد.
کمک استاد: آقای محمد سعید صفاری
آقای علی دیدار

هدف از این دوره

۱- تقویت مطالعات حوزه بازرگانی

۲- آشنایی با زیرگرایش های مدیریت بازرگانی و تقویت قدرت انتخاب

۳- آشنایی با گستره دانش مدیریت بازرگانی در سطح جهان

۴- فهم صنایع و شرکت‌های فعال در این زمینه

فعالیت‌های کلاسی

۱- بررسی مدارس برتر بازرگانی

از کارهایی که ذیل این درس می‌توانیم انجام دهیم این است که ببینیم دانشجویانی که ذیل عنوان رشته‌ی Business Administration وارد دانشگاه‌های معتبر خارجی می‌شوند، با چه دروسی مواجه می‌شوند. به عنوان مثال، اولین درس تخصصی یک دانشجوی رشته‌ی بازرگانی در دانشگاه هاروارد یا ام‌آی‌تی چیست؟ اصلا آیا آن‌ها به تفکیک گرایش‌ها (بازرگانی، دولتی، مالی و صنعتی و… وارد دانشگاه می‌شوند یا نه؟ و به طور کل نحوه‌ی مواجهه دانشجویان بازرگانی با دروس خود چگونه است؟  هدف از این بخش این است که دانشجویان بر اساس علاقه خود بتوانند بسته‌هایی از دروس را تعریف کرده و بر اساس جستجو در فضای مجازی که قبلاً گفته شد بتوانند به بهترین نحو به صورت مجازی شاگرد این دانشگاه‌ها باشند.

۲- میزبان دانش آموختگان و فعالان موفق کسب‌وکارها

اگر با دانشجویان سال‌های اول و دوم، گپ و گفتی صمیمانه داشته‌باشید، متوجه خواهید شد که یکی از مهم‌ترین سؤالاتی در ذهن آ‌ن‌ها موجود است این است که «آخر منِ رشته‌ی مدیریت بازرگانی خوانده، چه می‌شود؟»

دعوت از فارغ التحصیلان رشته‌ی مدیریت بازرگانی –خواه از دانشگاه خودمان یا غیر از آن- به نظر آینه‌ی تمام نمای آینده‌ی یک دانشجوی مدیریت بازرگانی است. لذا دعوت از این بزرگواران، تا حد خوبی دانشجویان را در پاسخ به سؤال خود یاری می‌کند.

در این زمینه مهم‌ترین نکته‌ این است که مهمان‌ها، طیف وسیعی از آدم‎های مختلف از استادان دانشگاهی گرفته تا مدیران ع