باسمه تعالی این درس در مقطع کارشناسی برای دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه امام صادق علیهالسلام تدریس میشود با توجه به اینکه قبلاً این دانشجویان گرامی به ارزش ۴ واحد مفاهیم مدیریت استراتژیک و محیط و منابع و قابلیت ها را مطالعه کردهاند ضروری است که در ادامه به سطوح استراتژی بپردازند. در این درس با […]
باسمه تعالی
این درس در مقطع کارشناسی برای دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه امام صادق علیهالسلام تدریس میشود با توجه به اینکه قبلاً این دانشجویان گرامی به ارزش ۴ واحد مفاهیم مدیریت استراتژیک و محیط و منابع و قابلیت ها را مطالعه کردهاند ضروری است که در ادامه به سطوح استراتژی بپردازند. در این درس با توجه به زمان محدودی که دارد سطوح استراتژی هم در سطح کسبوکار و هم در سطح بنگاه مادر بررسی و تحلیل میشود:
در جلسه اول و دوم مروری کلی بر مفاهیم مدیریت استراتژیک و محیط می شود و از جلسه سوم استراتژی در سطح کسب و کار شروع می شود.
۱- استراتژیهای سطح کسبوکار از نگاه مکتب موقعیتیابی (مایکل پورتر)
۲- استراتژیهای سطح کسبوکار از نگاه مکتب طراحی ( ماتریس SWOT)
۳- استراتژیهای سطح کسبوکار از نگاه مکتب برنامهریزی (ماتریس انسوف)
۴- استراتژیهای سطح کسبوکار از نگاه رویکرد مبتنی بر منابع
۵- استراتژیهای سطح کسبوکار از نگاه سایر رویکردها
۶- استراتژی بنگاه مادر
۷- استراتژیهای ادغام
۸- استراتژیهای تنوع
ادامه دارد….
Monday, 18 January , 2021