سطوح تحلیل فضای مجازی
فعالیت در فضای مجازی، در سه سطح کاربردی (یادگیری استفاده از انواع نرم افزارها و سخت افزارها)، راهبردی (تجارت و کسبو کار از طریق فضای مجازی) و سیاستی ( وضع سیاستهای کلان فضای مجازی کشور) انجام میشود.
سطح کاربردی فضای مجازی
در این سطح عمدتاً نحوه کار با اینترنت و سایر فناوری های فضای مجازی مد نظر است. در این سطح، پژوهشگران با انواع نرم افزارها و جستجوی تخصصی در فضای وب آشنا میشوند.
سطح راهبردی فضای مجازی
کسبوکار بدون راهبرد(استراتژی) در فضای مجازی همچون حرکت در میدان مین بدون نقشه است. عمر کسبوکارهای بیهدف و بیاستراتژی در محیط رقابتی فضای مجازی
کوتاه خواهد بود. لاجرم هر کسب و کاری در این سطح هم نیازمند به آموزش مفاهیم نوین بازاریابی و استراتژی است و هم لازم است با پژوهش مجازی اطلاعات خود از محصول، رقیب و بازار را تقویت کند و سرانجام مشاورانی امین و کارآمد در کنار دست مدیران عامل همچون CKO ( مدیران ارشد دانش) عمل خواهند کرد.
سطح سیاستی فضای مجازی
اگر سطح سیاستی فضای مجازی که مربوط به قوا و ارگانهای لشکری و فراقوهای است سامان پذیرد، بهرهبرداری از این فضا برای کسبوکارها و خانواده و جامعه مطلوب خواهد بود. در لایه سیاستی فضای مجازی موضوعات بسیار زیادی وجود دارد که همچنان مغفول مانده است.
دیدگاهتان را بنویسید