باسمه تعالی عظم‌شأنه تذکر: این طرح درس بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (‌گرایش تجارت الکترونیکی) نیز مناسب است. مشاهده سرفصل‌های رشته/ گرایش‌های بازرگانی در سایت وزارت علوم توضیحات عنوان درس: تجارت و بازاریابی الکترونیکی پیشرفته استاد: رضا بنی‌اسد محل تدریس: دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، دانشکده مدیریت […]

باسمه تعالی عظم‌شأنه

تذکر: این طرح درس بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (‌گرایش تجارت الکترونیکی) نیز مناسب است.

مشاهده سرفصل‌های رشته/ گرایش‌های بازرگانی در سایت وزارت علوم

توضیحات

عنوان درس: تجارت و بازاریابی الکترونیکی پیشرفته

استاد: رضا بنی‌اسد

محل تدریس: دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، دانشکده مدیریت

واحد: ۲ واحد

مدت زمان: ۱۶ هفته (‌هر هفته ۲ ساعت)

مقطع: کارشناسی ارشد پیوسته مدیریت بازرگانی

درباره دوره:

با توجه به ظهور فضای مجازی به ویژه اینترنت،‌کسب‌وکارهای فضای مجازی با رشد چشم‌گیری مواجه شده‌اند. امروزه علاوه بر اینکه فروش کالای فیزیکی از طریق اینترنت و سپس استفاده از شبکه پستی برای رساندن آن به مشتری امری رایج و مرسوم است، توجه به فروش کالای دیجیتال هم با رشد قابل توجهی مواجه شده است. در این درس انتظار می‌رود دانشجویان گرامی بتوانند ابتدا در مورد راهبرد ورود خود به فضای مجازی و کسب‌وکارهای فضای مجازی کسب اطلاعات کنند و سپس انواع مبادلات الکترونیکی که در تعامل با مشتری، کسب‌وکار و دولت رخ می دهد را شناسایی کنند. در ادامه بسترها و زیرساخت های فضای مجازی را که هر یک از این کسب‌وکارها قابل پیاده سازی هستند شناخته شود و البته مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی را به خوبی شناسایی کنند. هر مدل کسب‌وکار نیازمند بهره‌برداری از فنون بازاریابی اینترنتی و دیجیتال است که پاپان بخش محتواهای ارائه شده در این درس است.

هدف دوره:

۱- آشنایی با سطوح تحلیل کسب‌وکارهای فضای مجازی؛

۲- فهم انواع مبادلات الکترونیکی به همراه مثال‌هایی از کسب‌وکارهای اینترنتی ایرانی و غیر ایرانی

۳- شناخت بسترها و زیرساخت‌های شکل‌گیری تجارت الکترونیکی

۴- فهم و کاربرد بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی در توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی

فهرست منابع اصلی

مطالعه گزارش های E-Commerce foundation

مطالعه کامل دوره تجارت الکترونیکی و بازاریابی دیجیتال در ecommercewiki.org

کتاب تجارت الکترونیکی توربان و فصول ارائه شده آن به زبان انگلیسی

کتاب تجارت الکترونیکی لاودن

کتاب بازاریابی دیجیتال چافی

کتاب کسبو کار دیجیتال و تجارت الکترونیکی چافی

طرح درس سایر دانشگاه‌های معتبر دنیا

https://canvas.harvard.edu/courses/7975/assignments/syllabus

کتاب های بازاریابی الکترونیکی

بازاریابی الکترونیکی استوکس راب (‌ترجمه)

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/145690

دیجیتال برند

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/321707

مدیریت تبلیغات الکترونیک

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/231510

کسب و کار الکترنیکی

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/231486

اقتصاد دیجیتال

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/321634

تجارت الکترونیکی

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/76789

کارآفرینی و فناوری اطلاعات

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/143209

فناوری اطلاعات در مدیریت توربان

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/322230

تجارت الکترونیکی

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/321615

مدیریت تبلیغات الکترونیک

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/231510

بازاریابی خبرربایی

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/162429

مدیریت استراتژیک توزیع

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/69684

برنامه ریزی بازاریابی استراتژیک

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/73314

مسیریاب بازاریابی

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/231519

استراتژی بازاریابی فرل

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/147499

تئوری بازاریابی فرل

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/162310

مدیریت بازاریابی نوین

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/145447

مبانی نظریه پردازی در بازایابی

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/66550

تئوری بازاریابی

http://saed.isu.ac.ir/site/catalogue/69118

رویکرد تاریخی اجتماعی

 

http://www.springer.com/gp/book/9783835003040

 

سرفصل‌ها

 

بخش اول: کلیات و مفاهیم تجارت الکترونیکی

 

جلسه اول: چارچوب کلی مطالعه کسب‌وکارهای فضای مجازی

 

جلسه دوم: مفاهیم و انواع شرکت‌های کسب‌وکارهای فضای مجازی

 

بخش دوم: مبادلات تجارت الکترونیکی

 

جلسه سوم : مبادلات تجارت الکترونیکی ( مشتری)

 

جلسه چهارم : مبادلات تجارت الکترونیکی ( کسب‌وکار)

 

جلسه پنجم : مبادلات تجارت الکترونیکی (‌دولت)

 

بخش سوم: زیرساخت‌ها و بسترهای تجارت الکترونیکی

 

جلسه ششم: زیرساخت‌های تجارت الکترونیکی ( وب و اینترنت)

 

جلسه هفتم: شبکه های اجتماعی

 

جلسه هشتم: رایانش ابری

 

جلسه نهم : اینترنت اشیا

 

جلسه دهم : موبایل و تجارت سیار

 

بخش چهارم: مدل‌های کسب‌وکار در فضای مجازی ( به همراه موردهای مطالعه)

 

جلسه یازدهم: مدل‌های کسب و کار (‌جلسه اول)

 

جلسه دوازدهم : مدل های کسب و کار (‌جلسه دوم)

 

بخش پنجم: بازاریابی اینترنتی و دیجیتال

 

جلسه سیزدهم: بازاریابی محتوا

 

جلسه چهاردهم: بازاریابی موتورهای جستجو

 

-بازاریابی سئو

-بازاریابی تبلیغات موتورهای جستجو

جلسه پانزدهم: بازاریابی درون گرا

جلسه شانزدهم: بازاریابی شبکه های اجتماعی

جلسه هفدهم: بازاریابی همکاری در فروش

موضوعات فوق برنامه

بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی دادهای حجیم ( big data(

بازاریابی موبایلی

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویروسی

وب سایت جونابرگر

http://jonahberger.com/how-to-make-your-content-go-viral/

مشاهده دوره جونا برگر در سایت لیندا

https://www.lynda.com/Business-Skills-tutorials/Welcome/157305/162542-4.html

کتاب بازاریابی ویروسی مترجم مینا عسگری

معرفی کتاب بازاریابی ویروسی

جان برگر در کتاب بازاریابی ویروسی رمز و رازی که در پس انتقال‌های اجتماعی  وجود دارد را مطرح می‌کند. واقعاً چرا راجع به برخی چیزها بیشتر صحبت می‌کنیم و آنها را بیشتر به اشتراک می‌گذاریم؟ این کتاب که با داستان‌های جذاب و تحقیقات جامع ارایه شده است ابزاری ضروری برای هرکسی است که می‌خواهد محصول یا ایده خود را در سطح وسیع منتشر کند.

وقتی یک کالا و یک نام همانند نقل و نبات در گفتار مردم جاری شود و بین مردم کوی و برزن رواج و رونق پیدا می کند صاحب آن نام و کالا می تواند با خیال راحت به رویای فروش مداوم کالای خود به نظاره بنشیند. این تکنیک بی نظیر که می توان آنرا کار آمدترین و شگفت انگیزترین روش تبلیغات در عصر کنونی دانست به بازاریابی ویروسی معروف است. با استفاده از این تکنیک نوین بازاریابی و تبلیغات می توانید به صورت کاملا هوشمندانه و با حداقل هزینه به معرفی کالاها، خدمات و علایق خود بپردازید. بازاریابی ویروسی فقط یک روش معمول تبلیغاتی نیست بلکه اسلحه ای کارآمد است که هر کس در هر موقعیتی برای تجارت باید به آن مجهز باشد.

فهرست مطالب

مقدمه: چرا برخی چیزها مشهور می‌شوند؟
فصل ۱: ترویج اجتماعی
فصل ۲: محرک‌ها
فصل ۳: احساسات
فصل ۴: عمومی بودن
فصل ۵: ارزش عملی
فصل ۶: داستان‌ها

وب

طراحی سایت با ورد پرس

طراحی کسب وکار الکترونیکی